français nederlands

Belangrijke voorbereiding MYCARENET

MyCareNet pour Dentistes

Belangrijke en verplichte voorbereiding alvorens in te schrijven

Zowel voor de “doe-het-zelf” installatie als wanneer u  kiest voor  een Corilus-installateur, al dan niet bij u ter plaatse, zijn er enkele belangrijke voorbereidingen noodzakelijk.
Indien bij de aanvang van de uitvoering van één van onze comfortpakketten blijkt dat deze voorbereidingen niet uitgevoerd werden kunnen de geplande installatiewerken niet uitgevoerd worden en zijn we genoodzaakt de voorziene kost aan te rekenen. 
In dergelijk geval zal u in een later stadium opnieuw gecontacteerd worden om de installatiewerken op een latere datum, wanneer we opnieuw in uw regio actief zijn, in te plannen.

Noodzakelijke gegevens alvorens in te schrijven

Omdat u de benodigde informatie en gegevens vaak niet onmiddellijk voor handen heeft of waaraan u moeilijk snel kan geraken heeft Corilus reeds voorbereidend werk uitgevoerd en geeft u hierbij graag een duidelijk overzicht:

1. De eID-kaart van elke tandarts waarvoor u een eHealth-certificaat wil aanvragen, moet op de dag van de installatie aanwezig zijn.
Tip: Indien er meer dan 1 tandarts in uw praktijk werkzaam is, raden wij u ten stelligste aan voor elke tandarts een certificaat aan te vragen.  Dit zal er namelijk voor zorgen dat u op de meest efficiënte wijze gebruik zal kunnen maken van dit nieuwe dienstenplatform in uw praktijk en de ene tandarts niet afhankelijk is van de aanwezigheid van de andere.

2. Belangrijk is dat elke kaarthouder de pincode van zijn eID-kaart kent en aanwezig is om deze op een gegeven ogenblik in te geven.  Indien de tandarts in kwestie niet aanwezig kan zijn, moet hij dit doorgeven aan een andere medewerker van de praktijk.
Indien deze pincode niet meer gekend is, kunt u een nieuwe aanvragen bij dienst Burgerzaken van uw gemeente.  Gelieve er wel rekening mee te houden dat het tot 3 weken kan duren alvorens zij u een nieuwe pincode bezorgen!

3. Persoonlijk emailadres
Opgelet, deze mailbox moet bij de installatie bereikbaar zijn.  De overheid stuurt hier namelijk een mail naar toe die nodig is om de aanvraag van uw eHealth-certificaat te kunnen voltooien.

4. Persoonlijk telefoonnummer.

5. Wachtwoord voor de beveiliging van uw eHealth-certificaat
Gelieve hier op voorhand over na te denken.  Dit wachtwoord moet immers zowel letters als cijfers bevatten en is bij voorkeur minimaal 8 karakters lang.

Belangrijk evenwel is dat u in het tandartsenkabinet beschikt over een werkende internetverbinding.

6. AANDACHT: Activatietool die Windows klaarmaakt om certificaten te importeren
In sommige gevallen kan het nodig zijn om een activatietool te installeren die Windows klaarmaakt om certificaten te importeren. Dit is noodzakelijk opdat u het eHealth certificaat kan aanvragen.

Het bestand dat dient gedownload te worden, vindt u hier.

Het bestand zal de files die nodig zijn voor de tool uitpakken en nadien kan de tool onmiddellijk gestart worden. De functie van de tool is het controleren of Windows is voorbereid om certificaten te importeren van een smartcard. Indien dit niet het geval is, zal de tool Windows hiervoor voorbereiden.

Dit is nog belangrijk om te onthouden:

De tool is enkel nodig indien u beschikt over een Windows 7 / Windows 8 systeem.

De tool moet uitgevoerd worden op de werkpost waar het certificaat zal aangevraagd worden.

De kaartlezersoftware van de Belgische overheid moet nog steeds geïnstalleerd zijn.